sobota, 13 grudnia 2014

Owsianka i mój sposób na jej przygotowanie.

Dzisiaj chciała bym pokazać wam jak przygotowuję jedno z moich ulubionych śniadań, które chyba nigdy mi się nie znudzi. Niby nic trudnego, ale spotkałam się z różnymi sposobami. Często można usłyszeć, że powinna być przyrządzana na wodzie żeby była dietetyczna, albo że najlepiej smakuje zrobiona na mleku.. Ja połączyłam obie formy w całość i owsianka nic nie traci, a smakuje super!

Podstawowe składniki:


  • 3 łyżki płatków owsianych, górskich.
  • woda
  • 3 łyżki mleka
  • cynamon
  • siemię lniane

1. Na początku wsypuję płatki do miski i zalewam je gorącą wodą, niewiele więcej ponad linię płatków. Przykrywam je talerzykiem, żeby pochłonęły wodę i napęczniały.



 2. Kiedy płatki już napęcznieją, przekładam je do garnuszka i dodaję pozostałe składniki. Standardowo niewielka ilość mleka, sporo siemienia lnianego i bardzo duża ilość cynamonu. Czasami dodam również pół łyżeczki miodu. Większość banana wkrajam przed podgrzaniem, ponieważ owsianka będzie miała wtedy naturalnie słodki smak, bez dodawania nadprogramowego cukru. To są tylko podstawowe składniki i oczywiście owsiankę można urozmaicać na wiele sposobów.



 3. Kiedy wszystkie składniki znajdują się już w garnuszku, stawiam je na niewielkim gazie i lekko podgotowuję, mieszając żeby się nie przypaliła. Zajmuję to dosłownie chwilkę i płatki robią się kremowe i gotowe do jedzenia.



 4. Owsianka jest już gotowa, następnie przekładam ją do miseczki i dodaję jeszcze niektóre składniki. Kroję resztę banana, posypuję lekko cynamonem i np. dodaję troszkę płatków gorzkiej czekolady, czy orzechów. Banana można zastąpić każdym innym owocem, wedle uznania.


 Moje ulubione dodatki:

 Każdy ma swoje ulubione dodatki do owsianki i u mnie są to oczywiście i przede wszystkim banany. Nie wiem czemu ale po prostu idealnie się tutaj sprawdzają. Innymi owocami, które lubię w owsiance są borówki i inne owoce leśne. To niestety tylko sezonowo. Idealnie sprawdzą się także wszelkiego rodzaju orzechy i nasiona. Najczęściej dodaję także gorzką czekoladę, czy ukochane masło orzechowe.

A jakie są twoje ulubione dodatki do owsianki?

Trzymajcie się ciepło! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz