niedziela, 8 marca 2015

Tydzień śniadań.

Myślę, że każdy kto szukał już jakiś informacji na temat zdrowego odżywiania natchnął się na zdanie, które mówi o konieczności jedzenia śniadania. Wiele osób może to zadziwić, bo nie brakuje zwolenników omijania tego posiłku z myślą, żeby schudnąć. Nic bardziej mylnego. Bardzo często tniemy kalorie po całości rezygnując ze śniadania. A to właśnie ono dostarcza nam energii na cały dzień.

Kiedy byłam młodsza też nie przepadałam za tym posiłkiem i sama go nie jadłam. Do czasu. Chyba w 4 albo 5 klasie podstawówki jeden dzień szkolny zaczynał mi się dwoma lekcjami wf-u. Mądra Kasia oczywiście nie zjadła śniadania i wybrała się do szkoły. Po dwóch godzinach ćwiczeń( nie oszukujmy się, o niezbyt dużej intensywności, jak to w szkole bywa) zrobiło mi się słabo i nie dobrze. Niby nic takiego, ale dało mi to ogromną nauczkę i od tego czasu nie omijam w ogóle śniadań. 


  • Omijając śniadanie zwiększamy prawdopodobieństwo, że w ciągu dnia, między posiłkami będziemy sięgać po różnego rodzaju przekąski, a to nie jest wskazane jeśli chcemy utrzymać nasze ciało w formie. 
  • Dobrze wiemy też, że regularne posiłki to klucz do sukcesu, a co za tym idzie nie możemy omijać śniadania. 
  • Odpowiednia dawka energii z rana wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie, koncentracje, siłę. Osoby zdrowe powinny cieszyć się życiem i tryskać energią co dla mnie łączy się z jedzeniem śniadań.

Moje propozycje:
 
1
Kanapki z chleba pełnoziarnistego z serkiem śródziemnomorskim, szynką, sałatą i pomidorkiem. Kawa z mlekiem.

2
Płatki jaglane na mleku z masłem orzechowym i połówka banana. Kawa z mlekiem.

3
Bułka grahamka z pastą z awokado, jajka i twarożku z pomidorem. Kawa z mlekiem.

4
Płatki ryżowe na mleku z miodem, połówka banana i granatem. Kawa z mlekiem.

5
Owsianka z bananem i truskawkami, płatki migdałowe. Kawa z mlekiem.

6
Panini z grahamki z plasterkiem sera żółtego, szynką, pomidorem, szpinakiem i ketchupem. Zielona herbata.



7
Dwie kanapki z szynką, sałatą i świeżymi warzywami, jajko na miękko. Zielona herbata.


Niestety nie miałam ciemnego pieczywa, ale oczywiście taka opcja jest duuużo lepsza!

Niestety ciężko rano, w biegu zrobić ładne, apetyczne zdjęcie. Przez większość tygodnia wstaję o 5 40 i niestety o tej godzinie jest jeszcze dosyć mało światła. Mam nadzieję, ze chociaż trochę was zainspirowałam:)

Teraz nie wyobrażam sobie dnia żeby wyjść z domu bez śniadania. Jest to pierwsza rzecz, którą robię od razu po wstaniu. Mój ulubiony posiłek w ciągu dnia. Jest tak wiele możliwości na zdrowe i pyszne śniadanie i chyba nigdy mi się to nie znudzi ;)

A wy jecie śniadania? 
Trzymajcie się ciepło!

3 komentarze:

  1. Ja również nie wyobrażam sobie wyjścia z domu bez śniadania :) ostatnio polubiłam pastę z awokado jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też. Szkoda, że moja córcia może odpuścić sobie śniadania ..ech. Zdjęcia są super..aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też. Szkoda, że moja córcia może odpuścić sobie śniadania ..ech. Zdjęcia są super..aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń