niedziela, 15 marca 2015

Jogurtowy deser z mango!

Dziś na blogu mały przepis na coś bardzo pysznego. Jak wiecie post trwa, postanowienie odnośnie słodyczy jest (przyznaje się, wczoraj zjadłam kawałek ciasta.. ale było za słodkie!! oczywiście to był mały wyjątek i więcej się nie powtórzy.). Z reguły kiedy coś jest zabronione, ochota na to wzrasta dwukrotnie. Dlatego też jem bardzo dużo owoców i tym razem postanowiłam wykonać deser, który idealnie nada się również na śniadanie, osłodzony właśnie za pomocą owoców.

Dochodzę to wniosków, że nie do końca na dobre wychodzi mi to postanowienie. Uważam, że zrobiłam błąd zabraniając sobie np. dżemów. Bo nie chodzi mi o czekoladki, o ciasteczka czy kolorowe napoje. Problem polega na tym, że kiedy mam ochotę na te kanapki z dżemem (a jest to prawie codziennie..), to muszę wybrać coś innego, co i tak nie zaspakaja mojego pragnienia i w efekcie zjadam dwa razy więcej.. No bo ciągle to jeszcze nie to. Wiem, że tak to jest na diecie i osoby z okropnymi nawykami żywieniowymi z takim podejściem nigdy by ich nie zmieniły. Muszę jednak przyznać, że kiedy ma się już zdrowy rozsądek, kiedy i tak ma się panowanie nad jedzeniem, to takie zabranianie działa w odwrotną stronę. I mimo, że nie jem słodyczy, to czuję się grubsza i tak chyba niestety jest. Zastanawiam się więc czy nie odpuścić z tym dżemem.. Haha co prawda śmieszny dylemat, ale mam poczucie, że będę słaba kiedy odpuszczę.
Oczywiście inne słodycze nadal nie wchodzą w grę:)

Ale powróćmy do przepisu. Do zrobienia takiej pyszności zainspirowała mnie Kasia - Ciasteczko25, która od już dosyć długiego czasu, zmieniła swój styl życia na zdrowszy, sporo aktywności fizycznej i zdrowe odżywianie. Bardzo często wrzuca na swojego instagrama smakowite propozycje i ta bardzo przypadła mi do gustu.

Jogurtowy deser z mango!

Składniki:

jogurt grecki lub naturalny
płatki owsiane
dojrzałe mango

Sposób przygotowania:

Mango obieramy. kroimy na kawałki i blendujemy na gładką masę. Jogurt grecki mieszamy, żeby nabrał bardziej płynnej konsystencji. Następnie do szklanki dodajemy na zmianę te trzy produkty, tworząc warstwy. Na sam spód idzie łyżka płatków owsianych, następnie łyżka lub więcej jogurtu naturalnego i łyżka sosu z mango. I tak powtarzamy kilka razy. Szklankę przykrywamy folią aluminiową i wsadzamy na całą noc do lodówki.







Ja zjadłam to na śniadanie, ale wydaje mi się, że teraz jest jeszcze na to za zimno. Jest to jednak idealna propozycja na lato. Na deser nada się w 100%. 

Teraz czas na niedzielne śniadanko! Co u was dobrego?


Trzymajcie się ciepło!


4 komentarze:

  1. Z tymi postanowieniami rzeczywiście ciężko i często jemy więcej. . Mam mango i muszę wypróbować ten przepis ;) ja na śniadanie zjadłam konapeczki z mięsem .

    OdpowiedzUsuń
  2. takie deser to bym wciągnęła! <3
    u mnie dziś były dwa tosty z chleba żytniego z masłem orzechowym, miodem, bananem, i płatkami migdałowymi, jajecznica i szklanka ciepłego mleka sojowego - uwielbiam takie śniadanka! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedzielne śniadania rządzą się swoimi prawami :) < 3

      Usuń
  3. Uwielbiam mango, a kto nie lubi?
    Pozdrawiam, fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń